אחד העקרונות שאני מקפידה עליהם, מאז שהתחלתי להעביר סדנאות והרצאות,
הוא לקיים שיחת הכנה עם מזמיני הסדנה. לפני כל סדנה, פרונטאלית או דיגיטלית.
כי אני מאמינה שלכל חברה יש את הדנ"א שלה, שאני חייבת להבין כדי להתאים את הסדנה שלי בדיוק עבורם.
נכון שבתכלס המצגת שלי מוכנה, אני לא חייבת לעדכן אותה, אבל אני רוצה
למה?
כי בעיני להיות מרצה זה מקצוע. מעבר לתוכן שחשוב שיהיה מעניין, מעבר לאוטוריטה
המקצועית של המרצה, חשוב שהמרצה יהיה מחובר לקהל, שידבר אליו בשפה שלו, שיבין אותו, שיכיר אותו, ורק אז יציע לו פתרון ועזרה.
ככה אנחנו מגדילים את הסיכוי, שהסדנה תהיה בול מה שהמזמינים רצו, ומוודאים שאלו בדיוק הכלים, שרצו להעביר לעובדים ולמנהלים שלהם.וככל שהשיחה הזאת יורדת לרזולוציות, כך הסיכוי להצלחת הסדנה עולה
מה חייב להיות בשיחת הכנה לפני סדנה -
1. חשוב לקיים אותה לפחות שבוע לפני הסדנה עצמה
2. כדאי שנציג החברה יהיה מישהו שמכיר ויודע מה
האתגרים של העובדים והמנהלים שלו
3. אני נוהגת לשאול: "תתארו לי בדיוק מה קורה
למנהל /לעובד ביום יום שלו": את מי הוא
פוגש(לקוחות, קבלת קהל, ישיבות צוות,
מיטאפים, ישיבת הנהלה, איפה הוא מסתובב
(בשטח? במשרד?), מתי הוא יוצא לעבודה, מתי
מסיים את היום שלו?
4. לבחון יחד אם ואיך נכון להתייחס למתנדבים מהקהל
5. לבקש לקבל שאלות מהקהל עוד לפני הסדנה ולהתייחס אליהן במצגת
7. לשמוע קצת על הדינאמיקות של הקהל (זה מאד עוזר!)
8. להשאיר זמן לשאלות ותשובות ולתכנן
מראש כמה זמן מקציבים לזה.
השבוע קיימתי שיחה כזאת עם מנהלות הדרכה
של חברת ביטוח גדולה שהחליטה להנגיש לעובדים שלה
מיומנויות חדשות מעולם האון-ליין
ולשמחתי בחרה לעשות זאת איתי
בסדרת סדנאות דיגיטליות של "העברת מסרים באון ליין".
אחד הנושאים שעלה בשיחה הוא "איך להתנהג בבלת"מים
למשל "כשאני בשיחת זום עסקית, והילדים שואלים שאלה או ממש נכנסים פיזית
לפריים? זה יכול לקטוע את חוט המחשבה, זה עלול לפגום במקצועיות שלי…"
או "כשהצד השני בשיחה לא פותח מצלמת וידאו ואני מרגיש שאני מדבר לקיר…"
הבנתי ששתי הבעיות האלו שנשמעות הכי קטנות וטריוויאלית, אבל
כרגע הן הכי מטרידות ובוערות להרבה עובדים שממשיכים לעבוד מהבית.
יכול להיות שאם לא היינו עושות את שיחת ההכנה הזאת, לא הייתי מקדישה התייחסות דווקא לשתי הנקודות האלה. אבל מכיוון שזה עלה, הבלת"מים האלה יקבלו התייחסות במצגת הספציפית הזאת.
העברת מסרים בנויה מפרטים קטנים, שעושים הבדלים גדולים בתוצאות –
מלים ספציפיות שיוצרות כימיה עם הצד השני לשיחה או לפגישה, או פעולות ספציפיות שצריך
לעשות כדי להניע אנשים לפעולה, ואם אתם לא מודעים לכלים, למילים, לפעולות ולתנועות האלו – זה יכול להיות קריטי ליחסי העבודה בין העובדים,
בין מנהלים לעובדים ויכול לבוא לביטוי גם בירידה במכירות
ישנן דרכים קלות להגדיל את הסיכוי להעביר
מסרים בצורה ברורה אותנטית ומחברת כדי
שהלקוחות שלכם יבחרו דווקא בכם (למרות
המתחרים), וגם כדי שהמנהלים והעובדים שלכם
יתקשרו בצורה יותר מקצועית.
מעונינת הסדנת ניהול מרחוק, עבודה מהבית
תודה
מחפשת סדנה להנהלה הבכירה שלנו
מצאת:) שולחת לך מייל