עד לפני 3-4 שנים העובדים התחרו ביניהם על מקום העבודה, היום מקומות העבודה מתחרים על העובדים, ומנסים לפרסם את עצמם כנחשקים ואטרקטיביים.
ואם זה לא מספיק, בחצי השנה האחרונה של שנת 2020, היינו עדים לגל ההתפטרות הגדול של כל הזמנים, שהשאיר את המעסיקים מבולבלים וחסרי אונים.
ארגונים חוששים לאבד את העובדים הטובים שלהם, ומרעיפים עליהם העלאות שכר, בונוסים וימי חופשה ללא הגבלה.
מחקרים גילו ש70% מהעובדים ציינו למידה והתפתחות כגורם קריטי להישארות בארגון.
השקעה בעובדים שלכם, תשדרג את מיתוג מעסיק שלכם.
״תמונה טובה מאלף מילים״ עובד פה חזק –
איך החברה או הארגון נתפס בעיני המועמדים?
מה אומרים או חושבים עליכם ברשתות?
איך העובדים שמייצגים אתכם, נראים ברשתות?
מה העובדים שלכם חושבים ואומרים עליכם?
היום, כשכל עובד רוצה להרגיש טאלנט, יש חשיבות עצומה להדרכות לפיתוח כישורים אישיים, שעובדת על ציר ההתפתחות האישי במקביל לציר ההתפתחות המקצועי. בחברות שמיישמות הדרכות כאלה נמצא ששביעות רצון העובדים עלתה ונרשמה הצלחה בשימור העובדים.
שמשדרת מקצוענות, מצוינות, חדשנות, מובילות, מנהיגות, תוך תקשור פנים וחוץ ארגוני לחיזוק מחוברות עובדים שמובילה לשימור עובדים
תקשורת בין אישית (מיומנות שדורגה במקום ה2 במיומנויות העתיד), כחלק ממנהיגות משתפת ומצמיחה המובילה לחוסן ארגוני
פרסונליזציה, איתור החוזקות של העובד בדגש על האישיות, הכישרון, המקצועיות והידע הייחודי שלו והדרך להציג את כל אלה בביטחון בפני קולגות, מנהלים, עובדים ולקוחות תוך הבלטת הרלוונטיות לארגון
מיומנויות הצגה עצמית, סמול טוק, דיבור לקהל, פרזנטציה אפקטיבית, חידוד ודיוק מסרים תוך שימוש באמצעים רטוריים
יכולות בין אישיות גם במרחב הווירטואלי, יצירת קשר, קרבה, אמון וחיבור בין אישי, נטוורקינג
מודעות לתדמית ולשפת גוף, עושה שינוי משמעותי בתפקוד העובדים, בשיפור הפרודוקטיביות, ביצירת קשר בין הדרגים השונים, בתדמית ומיתוג הארגון עצמו.
תורמת באופן ישיר לשיפור התוצאות הארגוניות ובנוסף, מטעינה את העובדים באנרגיות של עשייה, בתחושת שייכות לחברה, ובהרגשה של ערך ובטחון עצמי כך שייצגו בכבוד ובמקצועיות את החברה.
עובדים ומנהלים עם דימוי עצמי גבוה שמחים יותר, יעילים יותר, מועילים יותר ותורמים יותר לארגון.
שמי גלית שרון. נשואה באושר לעדי ואמא גאה לגיא, תומר ושירה.
בעלת תואר שני בתקשורת אוניברסיטת רייכמן, חוקרת תקשורת ומנחת סדנאות תדמית ושפת גוף, משמשת מאז שנת 2003 כיועצת וכמרצה מבוקשת לשיפור תדמית ופרזנטציה אישית. מאחוריי מעל 1,500 הרצאות וסדנאות, וליווי אישי ועסקי של מאות חברות וארגונים, מכל התחומים – לרבות בנקים, חברות ביטוח ופיננסים, תקשורת, קוסמטיקה ותרופות, חברות הי-טק, נדל"ן, מפעלים וחברות מוצרים, חברות ייעוץ ושירותים, מוסדות אקדמיים, משרדים ממשלתיים, מערכת הביטחון, קופות חולים, עמותות ומלכ"רים ולשכות מקצועיות.
הסדנה הכי מבוקשת שלי ב-4 השנים האחרונות
ליצירת סינרגיה ושיפור בעבודת הצוות – קריאת שפת גוף מאפשרת לנו להעביר מסרים בצורה מדויקת ויעילה, ובכך למזער התנגדויות ולשפר יחסים בינאישיים בין העובדים, בין העובדים להנהלה ובין העובדים ללקוחות ומאפשרת לנו לנהל טוב יותר.
לשיפור משמעותי בחוויית הלקוח ועלייה במכירות – היכולת לקרוא את האדם שמולך ולהתאים לו במדויק את המסר, משפיעה ישירות על הצלחה במכירות ובכל משא ומתן. היא משפיעה על הבטחון ועל הדימוי העצמי, היא משפיעה על יכולות השכנוע ומשפיעה על התוצאות.
נגיעה איכותית בעובדים – הסדנה תורמת למודעות עצמית גבוהה, לביטחון עצמי ולמחוברות העובדים לארגון. סדנה מרתקת, מקצועית וקולחת בשילוב הקהל, שהעובדים ימשיכו לדבר עליה הרבה אחרי שהיא תסתיים. הסדנה משלבת טיפים חשובים וכלים פרקטיים יחד עם הומור וסיפורים מהחיים.
תדמית מקצועית של החברה מול הלקוחות – הסדנה תורמת באופן ישיר לשיפור התוצאות הארגוניות ובנוסף, מטעינה את העובדים באנרגיות של עשייה, בתחושת שייכות לחברה, ובהרגשה של ערך ובטחון עצמי כך שייצגו בכבוד ובמקצועיות את החברה.
תחושת ערך ומסוגלות – לדימוי העצמי שלנו יש חשיבות עצומה והוא משפיע באופן ישיר על התוצאות שלנו. ברגע שהדימוי העצמי שלנו עולה, המוטיבציה עולה וכך גם התוצאות שלנו משתפרות. עובדים ומנהלים עם דימוי עצמי גבוה שמחים יותר, יעילים יותר, מועילים יותר ותורמים יותר לארגון.
העברת מסרים בנויה מפרטים קטנים, שעושים הבדלים גדולים בתוצאות. בפגישה עסקית, בדיון צוות, בישיבת הנהלה, אם תעבירו את המסר שלכם מדויק – תצליחו.
אם לא תתמקדו, תתבלבלו ולא תנטרלו את רעשי רקע – איבדתם את ההזדמנות שלכם. במהלך הסדנה נרכוש ארגז כלים ליצירת תדמית עסקית מנצחת, וכן את היכולת להעברת מסרים קצרים וברורים, תוך שימוש יעיל ומשכנע במסרים לא-מילוליים.
מטרות הסדנה – לשפר תוצאות דרך תקשורת אפקטיבית – פיתוח מיומנויות פרזנטציה אישית, למידה ותרגול של הצגה עצמית מדויקת, שימוש בתקשורת לא מילולית ושפת גוף – המאפשר לנו להעביר מסרים בצורה מדויקת ויעילה, ובכך לשפר יחסים בינאישיים בסביבת העבודה.
חידוד ודיוק מסרים בשיחת און-ליין בניהול מרחוק, ללא רעשי רקע ש"גונבים" את הפוקוס מהמסר ומהדובר.
הגברת האמון ושיתוף הפעולה – שיפור היכולת לנהל, להשיג יותר שיתוף פעולה, לשפר את הקשר עם העובדים, המנהלים, הקולגות והלקוחות ולהגביר את תחושת האמון בנו.
תקשורת מחברת ממשקים – סדנה מרתקת, מקצועית וקולחת הסדנה משלבת טיפים חשובים וכלים פרקטיים .
ההזדמנות שלכם להחזיר לקהילה – כחלק ממיתוג החברה
ב-2 העשורים האחרונים תרמתי הרבה סדנאות לעמותות וארגונים שלא יכולים לממן אותן (כולל בשנת הקורונה, שבה כל הסדנאות וההרצאות הושבתו לכמה חודשים, עד שעברנו לזום).
בעיקר עמותות חברתיות שדואגות למי שלא יכולים לדאוג לעצמם. כמו למשל: עמותות לשיקום אסירים, להכשרת אוטיסטים בתפקוד גבוה לעולם העבודה, מרכזי צעירים, מחזירים מתמודדי נפש לעולם העבודה, מכשירה מדריכים לעבוד עם בני נוער, עובדים סוציאליים, ועוד.
בזמן האחרון יש יותר ויותר בקשות של עמותות שרוצים את הסדנאות שלי אבל מאוד מאוד רחוקים מהתקציב, או שאין להם בכלל תקציב. אני תורמת עד כמה שאני יכולה, וניסיתי לחשוב על דרך שבה אוכל לתרום יותר וגם להמשיך לעבוד עם חברות.
רוב החברות שאני עובדת איתן, הן חברות גדולות, שבדרך כלל מזמינות לפחות 2 סדנאות.
רוב החברות האלה גם תורמות המון בחזרה לקהילה. זה תורם לערך החברתי שלהן גם בעיניי הלקוחות וגם בעיניי העובדים.
אז החלטתי לשלב כוחות ולהציע את ההצעה הבאה –
על כל הזמנה של סדרת הסדנאות –
אני תורמת סדנה לעמותה לפי בחירתכם!
Its a Win-Win-Win
העמותות שלא יכולות לשלם זוכות ליהנות מהתכנים
אתם מעלים את הערך החברתי של הארגון בעזרת תרומה לקהילה (דיברנו על מיתוג, לא?)
ואני זוכה גם להחזיר לקהילה דרככם
מושלם, לא?
לפני שנתיים (קצת לפני הקורונה) העברתי סדנה בחברת "כלל", במסגרת יום שלם של הרצאות וסדנאות. אחרי הסדנה שלי נשארתי באולם לשמוע הרצאה של חברת 'כל יכול', שהקימו עסק חברתי להעסקת אנשים עם מוגבלויות בתנאים הוגנים. בחברת 'כל יכול' יותר ממחצית ממנהלי ועובדי החברה מתמודדים עם מגוון רחב של מוגבלויות ושאר העובדים מגיעים מאוכלוסיות מוחלשות, מכל קצוות הארץ ולכל אחד מהם רקע, תפיסת עולם, וצבע משלו.
בקליטת העובדים מתבצעת התאמת סביבת העבודה לצרכיו האישיים של העובד. לדוגמה: עובד כבד ראייה ייעזר במסכים גדולים, תוכנות עזר לכבדי ראייה ותאורה מותאמת. עובד כבד שמיעה ייעזר באוזניות מיוחדות, מגבר ייעודי וכו'.
לבמה עלו 3 נשים שסיפרו את הסיפור האישי שלהן ועד כמה משמעותי מקום העבודה הזה שיצרו לה, עזר לה להשתקם. זה כל כך ריגש אותי, שבסוף ההרצאה ניגשתי למנכ"ל החברה עם דמעות בעיניים וביקשתי ממנו לתרום להם הרצאה. ההרצאה שנתתי בחברת 'כל יכול' היתה אחת המרגשות שהעברתי בכל 20 השנה שאני בתחום.