פרזנטציה ללקוחות, למשקיעים, בפגישת צוות או למנהלים הבכירים –
אם פרזנטציות הן חלק מהעבודה שלך, הרשימה הבאה היא סופר חשובה עבורך.
ב-15 השנים האחרונות העברתי מאות סדנאות לאלפי אנשים ואני יודעת שפרזנטציה
טובה תלויה לא פחות מאשר בתוכן שלה, גם במי שמעביר אותה.
נכון, התוכן חשוב. אבל הוא לא העיקר.
פרזנטציה אפקטיבית תלויה במרכיב האנושי לא פחות מפעלולי הפאואר פוינט.
איך עושים את זה נכון?
יציבה נכונה – כתפיים שפופות משדרות עייפות וכובד, חשוב לתרגל עמידה
ויציבה זקופה באופן נח ולא מתוח מידי
תנועות ידיים – לידיים יש תפקיד חשוב לחידוד המסר בפרזנטציה. אחת הטעויות
של דיבור מול קהל, היא להשאיר יד בכיס או שתי ידיים אוחזות בדף. רצוי להשתמש
בהן בתנועות פתוחות, ומותאמות לנאמר.
קשר עין עם הקהל בונה תחושה שהדובר מדבר אליהם באופן אישי
לתרגל דיבור – אחת הבעיות עם דוברים מול קהל הוא מונוטוניות הקול, עצתי למי
שמתכנן פרזנטציה, לתרגל לא רק מה להגיד אלא גם את האיך (ביבי אלוף בזה!),
מתי לנשום, מתי לדבר בטון יותר גבוה ומתי להנמיך את הווליום.
תנועה במרחב – אל תעמדו במקום ,או תדבקו לפודיום, זוזו במרחב. התנועה תגרום
לכם להרגיש חופשיים וקלים יותר.
המלצה שלי:
תתאמנו כמה פעמים מול מראה, צלמו את עצמכם בוידאו, ובקשו משוב מקרובים וחברים.
שפת גוף יכולה לשפר או לחבל באיכות הפרזנטציה,
היא יכולה לשפר משמעותית את אחוזי ההצלחה של אנשי מכירות,
יש לה השפעה ישירה על מערכת היחסים עם הלקוחות,
היא יכולה לשפר ביצועי משא ומתן ולהשיג תנאי מכירה טובים יותר,
והיא מעולה לשיפור עבודת הצוות ויחסים בינאישיים בין ההנהלה לעובדים
רוצים לדעת איך לשפר תוצאות בעזרת שפת גוף?
רוצים להזמין סדנת שפת גוף לעובדים?
ונבדוק יחד האם הסדנה מתאימה גם לארגון שלכם
בהצלחה
גלית