תקשורת בין אישית אפקטיבית בארגון
השארת תגובה
0523784071 | office@galit-sharon.co.il
יצא לך פעם שאמרת משהו, שהובן לא נכון?
מוכרת לך ההרגשה המתסכלת שלא הבינו אותך כראוי,
שבמקום להתחבר לדברים שאמרת, קטלו אותך, ביקרו אותך בתקיפות ואפילו גיחכו בבוז?
ואז תחושת התסכול מציפה, משתקת, וגורמת לך להחליט שמכאן והלאה שומרים על
"פרופיל נמוך ", פחות דיבורים פחות להיות במרכז פחות לחטוף אש…
קשיים בתקשורת בין אישית מול עובדים, מנהלים, לקוחות וגם מול בני זוג וילדים
מעכירים מערכות יחסים, ויותר מזה, מורידים לנו ואותנו.
מורידים לנו את הביטחון העצמי, מורידים לנו את הרצון לדבר, לתקשר, מורידים לנו את הוודאות בידע שלנו,
מורידים לנו את היכולת להתרכז בעיקר ומסיטים את רוב תשומת הלב לתחושת התסכול
מחקרים מראים כי אלמנט קריטי בהתנהגות חברתית הוא הבנה של מה אנשים אחרים חושבים או מרגישים.
היכולת הזו נקראת “תיאוריה של תודעה” (Theory of mind), והיא מאפשרת לנו להבין שלאחרים יש רצונות, כוונות ונקודות מבט שונות משלנו.
היכולת הזאת קריטית לכל אינטראקציה חברתית, ואנחנו משתמשים בה באופן בלתי מודע כשאנחנו מבקרים, מתייחסים ומגיבים להתנהגויות של הסובבים אותנו.
כלומר אם נוכל להבין את המחשבות בראשם של אחרים, ונבין שהן עשויות להיות שונות משלנו, נוכל לדעת כיצד אנו אמורים לתקשר איתם בצורה טובה יותר, ולעיתים נוכל אף לצפות כיצד יגיבו ויתנהגו בעתיד.
חלק ניכר מהמידע הזה עובר ללא מילים, דרך שפת הגוף, הבעות הפנים (בדגש על גבות, עיניים ופה)
וגם במחוות ידים, צורת עמידה, הליכה, זווית הראש, תנוחות ישיבה ועוד…
הוא עובר גם בדיבור, דרך טון הדיבור, האינטונציה וקצב הדיבור וכמובן, הוא עובר גם בכתיבה – סגנון הכתיבה, אוצר המילים,
שימוש במילים מסוימות (בפתקים, הוראות, הנחיות, תקנות, פוסטים, סמס, וואטסאפ…)
בהילוך הגבוה בו אנחנו חיים, אנחנו נדרשים לתת תשובות מהירות, ברורות ותמציתיות, לאנשים ממהרים (כולנו), אין זמן להתעכב על מה שלא מובן, על מה שלא ברור, במה זה קשור אליהם ומה יוצא להם מזה…
אין זמן להכיר באמת והקשיב לאנשים שאנו פוגשים והרבה פעמים אנחנו מפסידים.במעגלי חברים – מפסידים אנשים מעניינים וטובים שהשהות במחיצתם יכולה להצמיח ולהעשיר אותנו. בעבודה – מפסידים הזדמנויות להכרה, חשיפה, לקידום ולהשפעה.
אבל לצערנו לא מלמדים אותה בביתי הספר.
גם אם נעבור כולנו לעולם וירטואלי-דיגיטלי, כמו שצוקרברג מתאר, עדיין נצטרך לתקשר אחד עם השני ואם יש לנו בעיה להסביר את עצמנו עכשיו,
היא תישאר איתנו ותמשיך לחבל ביחסים שלנו עם העולם. אז חשוב מאוד שנבין את כוחה של התקשורת הבינאישית שלנו.
ככל שהתקשורת הבין אישית שלכם תהיה טובה יותר, כך תצליחו יותר ומערכות היחסים שלכם עם הקרובים יהיו טובות יותר.
מתוקף היותנו יצורים חברתיים, לא נגזים אם נאמר שחיינו תלויים במערכות היחסים שלנו.
אין להן תחליף, גם אם נדמה שהעולם הווירטואלי פה להשתלט.
ולכן, ככל שנתקשר ביננו (בינאישי, אמרנו זוכרים) בצורה טובה,
ברורה ונעימה יותר,נציג את עצמנו טוב יותר, נצליח להעביר את המסרים שלנו יותר טוב.
ואז, בעבודה ובבית, יבינו אותנו, יקדמו אותנו, נקבל הכרה, יראו אותנו, יקבלו אותנו ויאהבו אותנו.
כמו כל דבר שאנחנו רוצים להשתפר בו, גם במקרה הזה – לומדים.
לומדים לתקשר טוב יותר ולהעביר את המסר שלנו ברור יותר.
יש 2 דרכים לעשות את זה –
1 – בדרך הארוכה – מחפשים באינטרנט אנשים שחוקרים את הנושא,
קוראים, צופים בסרטונים, מורידים מדריכים ומתרגלים.
2 – בדרך הקצרה -בסדנת תקשורת בינאישית שכוללת גם את שאר העובדים והמנהלים שבסביבתך,
וכך כולם נהנים מהתוצאות.
נשמע מעניין? חכו רגע, זה עוד לא הכל…
הסדנה הזאת היא חלק מסדרת סדנאות חדשות לעובדים ומנהלים
יחד עם סדנאות שרצות כבר שנים.
סדרת סדנאות לארגונים שמשפרת משמעותית את התקשורת הפנים ארגונית, את נאמנות העובדים, מסייעת בשיפור הפרודוקטיביות, שיפור התוצאות,
תחושת השייכות של העובדים לחברה ומייצרת מיתוג פנימי חזק שמקפיץ את ערך הארגון.
או כתבו לי מייל Office@galit-sharon.co.il
והכי טוב שתתקשרו אלי לנייד הפרטי-0523784071
אני מבטיחה לענות ולחזור לכולם.
שלכם, באהבה,
גלית