למה (וכמה) מרחק כדאי לשמור גם בזום?
השארת תגובה
0523784071 | office@galit-sharon.co.il
אולי נתקלתם בהם מתישהו בחייכם – אנשים שמתקרבים אליכם יותר מדי
כשהם מדברים אתכם. (חובבי סיינפלד בטח זוכרים את הפרק על ה- close talker…)
לפי תאוריית הקרבה הבין-אישית (proxemics) שחוקרת השפעת המרחק הפיזי
בין בני-אדם על התנהגותם והרגשתם ומחלקת את המרחק בין 2 אנשים כך:
מרחק אינטימי: עד 45 ס"מ
מרחק אישי: עד 1.2 מטרים
מרחק חברתי: כ2 מטרים
מרחק ציבורי: יותר מ-3.6 מטרים
הם עומדים קרוב מדי אלינו, לפנים שלנו, בתוך המרחב האינטימי שלנו, עד כדי כך
שהם גורמים לנו לקחת צעד אחורה כדי להתרחק, כי זה גורם לנו להרגיש אי נוחות,
חרדה ואפילו כעס או תוקפנות.
מסתבר שזה גורם למוח שלנו להרגיש כאילו מישהו נמצא במרחב האינטימי שלנו, למרות הריחוק הדיגיטלי.
בטח יפתיע אתכם, אבל כל זה קורה גם בזום, כשאנשים יושבים קרוב מדי למצלמה,
ואנחנו רואים רק את הפנים שלהם (אפילו לא את הצוואר) בריבוע של הזום.
אנחנו מרגישים מאויימים וזה גורם לנו להרגיש את אותה תחושת פלישה למרחב (בדיוק כמו התחושה שנרגיש במקרה כזה פנים אל פנים)זה יכול לגרום לנו תחושת אי נוחות, עצבנות
ורצון לסיים את השיחה (ואפילו לא נדע למה). זה יכול גם לגרום לנו להיות תוקפניים, בלי שנבין למה ומה בדיוק הדליק אותנו.
ויותר חשוב – זה יכול לקרות גם לצד השני, כשאנחנו בעצמנו קרובים מידי למצלמה, והצד השני יגיב בתוקפנות לא מוסברת…
אז מה עושים?
כמו במרחב הפיזי, לוקחים צעד אחורה – מזיזים את הכיסא קצת אחורה, או ממקמים את המצלמה רחוק יותרמאיתנו כך שנצליח לראות במצלמה לארק את הפנים שלנו אלא גם את הצוואר הכתפיים ואם אפשר גם את הידיים יהיה מעולה! ואז נאפשר לצד השני להרגיש יותר נוח
בשיחה, ולהגיב באופן ענייני ולא באופן רגשי ובלתי מוסבר.
בסדנה להעברת מסרים און ליין
אני מדברת, בין היתר, גם על טעויות נפוצות נוספות שאנחנו עושים בשיחות זום, מבלי להיות מודעים אליהם בכלל
כמו למשל –
1.איך למנוע עיפות זום
2.איך להוציא את המקסימום בשיחה זום קצרה ולא מעייפת
3.למה חשוב שיראו גם את הידיים שלנו כשאנחנו מדברים (כן, בריבוע הקטן)
נושאים נוספים שאני מדברת עליהם בסדנה –
1.על מה אסור לוותר בהתחלת שיחת זום
2.איך להקפיץ את הקשב של המשתתפים
3.איך להמנע ממולטיטאסקינג בזמן זום ועוד..
סדנת העברת מסרים באון ליין מתאימה לחברות עסקיות שרוצות לתת לעובדים ולמנהלים שלהן כלי בעל חשיבות קריטית לניהול מרחוק לארגונים שרוצים לתקשר נכון את ערכי
ומסרי בארגון גם באופן פרונטלי וגם כשיש צורך בדיגיטלי (קורונה)
לחברות שמעוניינות לשדרג את תחום איכות השרות, חווית הלקוח והמכירות.
לעסקים שעוברים לONLINE ורוצים לעשות זאת בקלות ובמקצועיות
לבירור על סדנאות התקשרו 0523784071 או לחצו כאן, השאירו פרטים ואחזור בהקדם