הצ'ק ליסט האישי שלי לפרזנטציה אפקטיבית
השארת תגובה
0523784071 | office@galit-sharon.co.il
ב-10 השנים האחרונות העברתי מאות סדנאות לארגונים וחברות, דיברתי לקהל של מאות גברים ונשים, מנהלים בכירים ועובדי חברות וארגונים מהגדולים במשק.
תמיד, בכל הסדנאות וההרצאות שלי, היה לי חשוב שהסדנה תהיה גם אפקטיבית ומועילה לארגון וגם תעניק לכל מי שיושב בקהל, כלים לחיים האישיים.
לשמחתי אני יודעת שהצלחתי לגעת בלא מעט מהשומעים, להעביר מסרים, לחדש ללמד ולתת ערך רב.
בשנים האלו צברתי כלים לעמידה ודיבור מול קהל, למדתי איך להעביר פרזנטציות קצרות, בנות דקות ספורות, וגם איך להנחות סדנאות ארוכות (בנות יום או יומיים שלמים!).
אם אתם מנהלים, אתם בטח צריכים לדבר בישיבות הנהלה,
אם אתם אנשי מכירות, זה יכול לעזור לכם בפגישות מכירה,אם אתם אנשי שיווק זה יעזור להעביר פרזנטציות.
מכיוון שאני בטוחה שחשוב לכם לעשות את זה הכי טוב שאפשר
האם אתם רוצים ללמד משהו? למכור? לשמש השראה לאחרים? לחדש?
תמיד זכרו את המטרה ותבדקו שאתם בדרך אליה
תלמדו, תחקרו, מי הם? בני כמה? מאיפה? מה הם עושים? למה בחרו דווקא אתכם להעביר להם את הפרזנטציה? מה הם יודעים? מה הם רוצים לקבל מהסדנה, מההרצאה, מהפרזנטציה?
איך תציגו את עצמכם? מה תספרו עליכם? וזכרו שעל הבמה אתם הופכים להיות אוטוריטה, מומחים בתחומכם, חזקו את הסמכותיות שלכם בלבוש מתאים.
אם כל מי שיושב בקהל ייקח רק דבר אחד, מה אתם רוצים שהוא יהיה? תגבשו מסר מרכזי ותחזרו עליו במהלך המפגש לפחות 5 פעמים.
תחשבו על פתיח יוצא דופן, לאו דווקא הצגה עצמית, משהו שישאיר את הקהל סקרן ומרוכז.
פחות תיאוריות, יותר דוגמאות פרקטיות, כאלה שהקהל שלכם יתחבר ויבין.
רוצים חיבור מהיר לקהל? תתחברו לרגש שלכם אל תחששו לספר על חולשות, על כישלונות, תשתמשו גם בהומור עצמי.
אם תכינו את עצמכם לשאלות הקהל, ובטוח יהיו כאלה, יש מצב שאפילו תיהנו מהדיאלוג הזה.
המוח שלנו אוהב דברים חדשים, אז ספרו לקהל שלכם משהו חדש.
כוונו לרגש. ברוב המצגות יש יותר מידי גרפים ונתונים לוגיים, קל לנו להסתתר מאחורי נתונים ומספרים ופחות לחשוף את עצמנו. קחו בחשבון שבסופו של דבר רוב האנשים מונעים יותר מרגש.
נסו ליצור רגעים "יוצאי דופן", משהו שאנשים לעולם לא ישכחו. בסדנאות תדמית שלי אני עושה את זה כשאני מעלה מתנדב או מתנדבת לבמה ומראה שינוי בלייב.
אנשים מאבדים ריכוז אחרי 7-8 דקות נסו לעשות פעילות שונה בכל 10 דקות שלבו סרטון, תשאלו שאלות, תנו מטלה אישית או מטלה קבוצתית, ערכו סימולציה של מתנדבים מהקהל, מול כולם
אנשים מתחברים לסיפורים מהחיים. תמיד עדיף סיפור שאפשר להזדהות איתו,
על פני עוד גרף או בולטים במצגת.
לא פעם חושבים שככל שהפרזנטציה יותר ארוכה, היא יותר אפקטיבית.
טעות.זה מלאה את השומעים וגורם להם לאבד ענין
קצרו עד כמה שאפשר, תשאירו את הקהל עם כלים, שעורי בית, מטלות חקר עצמי והכי חשוב, תשאירו להם טעם של עוד…
אם תרצו אפשר שנתאמן על זה יחד, בסדנת עמידה מול קהל והעברת מסרים
הסדנה מיועדת לאירגונים ועסקים
שרוצים לשפר את ביצועי המנהלים והעובדים