ללחיצת יד שבאה בתחילת פגישה, משמעות קריטית ביצירת הקשר.
בשלב ההיכרות, זה המגע הראשוני ואולי היחיד שיהיה בפגישה, והוא
מאפשר לנו להעביר במינימום זמן מקסימום מעצמנו.
לחיצת יד נכונה יכולה ליצור בסיס מעולה להמשך, להעביר מסר של
פתיחות, קבלה, אמון, תקשורת זורמת והסכמה.
לחיצת יד לא מותאמת יכולה לעורר רגשי כעס (לחיצה מועכת), אגרסיביות,
שליליות, פחד, ואפילו גועל (במקרה של ידיים מזיעות או לחיצה עוטפת מידי).
כמה שזה נשמע פשוט ובנאלי ללחיצת היד יש הרבה שלבים
וכל אחד מהם חשוב ומעביר מסרים.
הנה 8 דברים סופר חשובים שחייבים לשים לב אליהם בלחיצת היד שלכם –
המרחק שלך מהאדם שתלחץ את ידו – יש לשמור על מרחק סביר שמצד
אחד יכבד ולא יחדור למרחב האישי שלו, ומצד שני מספיק קרוב כדי לא
לשדר ריחוק, וחוסר נגישות.
מי מושיט את היד למי? בדרך כלל המארח יושיט יד לאורח, אבל בעולם
העסקים יוזמה היא דבר מבורך ומוערך, אל תהססו להגיש יד ללחיצה ולהציג
את עצמכם גם למי שלא מכיר אתכם.
איזה יד מושטת – הלחיצה תמיד תהיה ביד ימין.
מי למעלה ומי למטה? נהוג לחשוב שמי שרוצה לשדר דומיננטיות ועליונות יגיש
וילחץ כשידו מעל. לכן כדי לא לעורר תחושת עליונות או התקוממות, להגיש יד
מאונכת ולא מאוזנת כך אין עליון ותחתון.
באיזה חוזק ללחוץ – לחיצה נעימה, משמעותית אבל בשום פנים ואופן לא חזקה
מידי או מועכת!
לחייך – כדי לבנות בסיס לקשר חיובי ואמון, חשוב ומומלץ להוסיף חיוך ללחיצת
היד. חובה להישיר מבט – לחיצת יד מושלמת מלווה בחיוך ובקשר עין, שיוצרים
את החיבור השלם של הלוחצים.
כמה זמן –שנייה או שתיים.
האם אפשר לסרב ללחיצה – סירוב ללחיצה שלא מטעמי דת, יתפרש כחוסר
כבוד, דחייה ועלבון ויעורר תחושות שליליות קשות בצד השני.
רוצים לשפר את עבודת הצוות, לשפר תוצאות של אנשי המכירות, לשפר יחסים בינאישיים בקרב העובדים ובמערכות היחסים בין ההנהלה והעובדים?
התקשרו 052-3784071 או היכנסו לקישור למעלה ↑ , השאירו פרטים ונבדוק יחד האם הסדנה מתאימה גם לארגון שלכם
בהצלחה
גלית